YENİKOZA TEKSTİL A.Ş. İADE VE DEĞİŞİM KOŞULLARI İnternet Sitesi üzerinden yapılan satışlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne tabi satışlardır ve bu mevzuat hükümleri uygulanmaktadır. İade edeceğiniz ürünlerin aşağıdaki şartlara uygun olması işlemlerin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayacaktır:
İade edeceğiniz ürüne ilişkin İnternet Sitesi’nde yer alan iletişim bilgileri doğrultusunda bizimle irtibata geçmeniz ve bildirimde bulunmanız gerekmektedir. İade bildiriminde bulunulmadan gönderilecek ürünler müşteriye geri gönderilecektir.
Ürünlerin kutusu üzerindeki, ithalatçı veya üretici firma tarafından yapıştırılmış olan etiketlerin yırtılması, vakumlu veya jelatinli ambalajın açılması durumlarında, iade talepleri kabul edilmemektedir.
İadenin, satın alınan ürünün ambalajı açılmadan, tahrip edilmeden, bozulmadan ve ürün kullanılmadan teslim tarihinden itibaren 15 (on beş) gün içinde gerçekleştirilmesi gereklidir. İadenin kabul edilebilmesi için ürünün; paketi hasar görmemiş ve kullanılmamış olması, tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile beraber iade edilmesi gerekmektedir.
Sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler (Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, parfüm, epilatör, tıraş makinesi, kulaklık, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, iç çamaşırı vb.) ile tek kullanımlık ürünlerin ve hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler iade edilememektedir.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 'un 4. maddesine göre, "Tanıtım ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan niteliklerine aykırı olan ya da kullanım amacı bakımından tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Müşteri, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunursa, ürünü iade etme, bedel indirimi, ücretsiz değişim ya da ücretsiz onarım haklarından birine sahiptir.” Ürünün özellikleri, tanıtımında belirtilen özelliklerden farklıysa ya da müşterinin üründen beklediği faydayı azaltan eksiklikler varsa, ürün, ayıplı mal sınıfına girer. Müşteri, 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunmalıdır. Ayıplı Mal bildiriminde, ürünün ithalatçısı düzenlenen bir raporla kullanım hatasının bulunup bulunmadığı belirlenir. Kullanıcı hatasının olduğu tespit edilirse, müşteri, haklardan faydalanamaz.